Pages

Wednesday, July 3, 2013

Nama Diberi "Nur Amni Adawiyah"

Assalamualaikum.

Susah gak nak pikir nak bagi nama anak. Husband siap beli buku nama anak2 Islam lagi. Masa saya pregnant, saya dah pikir nak bagi nama apa kat baby. Nur Balqis Safiyyah. Kawan saya cakap macam bedak. Safi Balqis tuu..haha.. Kawan saya (PA Kesihatan MBI) sms bagitau jangan letak nama Balqis. Balqis tu anak jin. saya cek dalam google, memang betol pun. Abah saya cakap camtu gak. tapi yang pelik, kan nama tu ratu atau isteri Nabi Sulaiman kan. hmm~~

Dalam perubatan islam ada mengatakan kalau nama balqis ni, mungkin akan terima penyakit2 ganjil. Allahualam la. Saya tak berani nak sahihkan nya. Saya bagitau husband, husband marah pulak. Jangan percaya sangat. Yelah....(=.=)"

Husband nak letak nama Adawiyyah. Tapi saya nak letak Amni. Amni maksudnya Ketenangan, dan Adawiyah maksudnya Ubat Penawar. So, kitorang gabungkan jadi la Nur Amni Adawiyah.

Baby bangun tido, celik mata, saya panggil Amni. Banyak kali panggil Amni, tak nangis pun. Maknanya dia suka la nama Amni (^__^) orang tua2 cakap la.. hihi

Dah setel nama anak, Abah baby pegi buat pendaftaran surat beranak. Kira selesai. Alhamdulillah.

Kami sudah bertiga.. love

Amni dah andai senyum walaupun masa ni baru berusia 7 hari (^_^)

Menunggu kelahiran Amni

Kesayangan ibu dan abah



thanks sudi baca (^_^) Jumpa lagi

No comments:

Post a Comment