Pages

Thursday, April 4, 2013

Persediaan Untuk Menyambut "New Born Baby"


Salam,
Sedikit sebanyak yang ingin saya kongsikan kepada semua. Dah banyak list dalam internet yang saya carikan. Saya biasa carikan yang simple2 je. Baby cepat membesar. Biasanya Baby pertama kita mesti excited nak beli banyak benda kan. Jangan gaduh2. Kita perlu jugak tanya pendapat orang lain jgk. Mak kita, kawan kita, kakak ipar, mak mertua atau sape2 la. huhu

Senarai ni ada saya tak spesifik kan sangat. Just simple2 je. Ada benda kita perlu beli kemudian. Ada benda kita perlu beli sekarang. Nak beli semua sekaligus memang payah la sikit mengikut pada bajet. Kena la beli sikit2 dulu. Alhamdulillah ada jugak yang sedekah kepada saya. Terima kasih (^_^)


~~ Senarai untuk Kelahiran Baby ~~
1.Kad Lawatan Hospital atau Kad Merah  /
2. Kad Pengenalan ibu  /
3. Baju atau Blaus (5 helai)  /
4. Stoking (2 Pasang)  /
5. Kain Batik (3 helai) /
6. Bra (3 helai)  /
7. Peralatan Mandi  /
8. Panties (5 helai) /
9. Maternity Pad
10. Selipar  /
11. Termos Air Panas  /
12.Beg Plastik  /
13. Sikat  /
14. Breast Pad
15. Makanan dan Minuman
16. Beg baby  /
17. Baby Diapers
18. Baju Baby (3 helai)  /
19. Minyak telon  /
20. Tuala Mandi  /
21. Stoking dan sarung tangan baby  /
22. Peralatan mandi baby  /
23. Selimut  /
24 Barut baby  /
25 Topi  /


Banyak lagi barang yang tak beli tu... yang takde tanda (/), saya masih mencari lagi....
Barang2 ni semua kena letak siap2 dalam kereta. Yelah, dah 8 bulan dah ni. Bila2 masa baby boleh kuar. Tapi saya selalu cakap dengan baby, "Baby kuar kat Hospital tau. Keluar ikut pintu tau dan Mesti ada Abah baby kat sebelah...dan nak kuar tu mesti bulan 5 dan bagi tanda2 dulu yer" hehehehe...
Berdebar saya bila dah nak jadi ibu ni. (^_^)

thanks sudi baca (^_^) Jumpa lagi

No comments:

Post a Comment