Pages

Tuesday, April 9, 2013

Check up 33 weeks














Alhamdulillah syukur Allah Yang Maha Esa Tuhan Sekalian Alam


Baby saya dah pusing jugak akhirnya... Tak sia2 saya amalkan sujud... klik link ini Elak baby songsang
Kena suntikan Tetanus kali ke dua tadi..sakit jugak la. Time kena cucuk tu jela sakitnya. Lepas tu dah tak sakit dah. Masa 1st suntikan tangan rasa kebas. Suntikan kali ke dua ni, tak rasa kebas dah. Dah kebal kot..huhuhuhu

Nurse terkejut berat badan saya dah turun 0.6kg. Semalam saya cirit birit. Tapi tak berpanjangan pun. Kalau berpanjangan, kena terus pegi labor room. Alhamdulillah saya dah sihat kini. hihi. Semalam makan nasi sikit je. Tak lalu makan. Rasa nak muntah. Makan jugak nasi sikit sebab kecian kat baby. Tapi baby aktif bergerak bermain dgn ibu yer. (^_^)

Sekarang dah 63kg. Berat la jugak. Perut besar. Baby kian besar. Badan saya besar sikit..hihi. Nurse bagi briefing tentang demam kuning. Katanya, Kuning baby boleh merencatkan otak baby dan IQ boleh jadi rendah. Bagi mengurangkan, bagi susu ibu. Jangan campur dengan susu formula. Jangan buat andaian sendiri. Kalau Nurse suruh pergi hospital, pegi je. Sayang la kat baby anda. Kat hospital semua kelengkapan ada. Baby letak dalam incubator. Memang kita tengok kecian kan, tapi untuk kebaikan baby, insyaAllah selamat dan sihat. Ada yang cakap, suruh jemur la apalah, sekarang pemanasan global tinggi bukan mcm zaman dulu2. Mengarut je semua tu.

Biasa la check up kat klinik kerajaan memang lama. Kalau 2 jam lebih menunggu tu dah memang biasa lah. Kena banyak bersabar. Dah la takde Wifi. Takleh nak buat apapun. Just tengok TV je kat klinik tu. huhu. Bosan jugak bila duk menunggu. Ada jugak Baby2 kat situ, sejuk mata tengok gelagat baby (^_^) Saya tak sabar nak lahirkan baby dalam kandungan ni.






thanks sudi baca (^_^) Jumpa lagi

No comments:

Post a Comment